روش كار كردن اينورتر

توليد كننده انواع درايو و اينورتر آسانسور

چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۰۳

روش كار كردن اينورتر

اينورتر مسئول كنترل ولتاژ و فركانس منبع تغذيه و تغيير يكپارچه چرخش موتورهاي مورد استفاده از لوازم‌خانگي و ماشين‌آلات صنعتي است. براي درك ساختار و نحوه كاركرد اينورتر بايد در نظر داشته باشيد كه مدار مبدل، جريان متناوبي (AC) كه از منبع تغذيه وارد مي‌شود را به جريان مستقيم (DC) تبديل مي‌كند و مدار اينورتر، جريان مستقيم تغييريافته (DC) را دوباره به AC تبديل مي‌كند. آنها به صورت يك مجموعه عمل مي‌كنند. شكل زير نشان‌دهنده كار آنهاست.

ابتدا، مدار مبدل بكار رفته در قسمت چپ جريان متناوب را به جريان مستقيم تبديل مي‌كند. اين فرآيند، اصلاح ناميده مي‌شود. جهت و بزرگي موج، متناوبا تغيير مي‌كند چون جريان متناوب داراي موج سينوسي است. بنابراين براي عبور الكتريسيته به جلو و تبدل آن به جريان مستقيم و نه برعكس، از ديود كه يك نيمه‌هادي است استفاده مي‌شود. وقتي جريان مستقيم از ديود عبور مي‌كند، الكتريسيته را تنها در‌جهت روبه جلو عبور مي‌دهد كه باعث ايجاد پيك مثبت مي‌شود. به‌اين‌ترتيب نيمه ديگر چرخه كه در جهت منفي است هدر مي‌رود. اين فرآيند يكسوسازي تمام‌موج ناميده مي‌شود و ديود هم پيك‌هاي منفي و هم مثبت را تبديل مي‌كند.

با‌اين‌حال يكسوسازي تمام موج به خودي خود نمي تواند موج صافي ايجاد كند چرا كه آثاري از جريان متناوب و نوسانات آن باقي مي‌ماند. بنابراين خازن، بارها شارژ و دشارژ مي‌شود تا اين نوسانات به آرامي از بين بروند. سپس اينورتر جريان متناوب را با ولتاژ و فركانس متغير به عنوان خروجي مي‌دهد. مكانيسم تبديل جريان مستقيم به متناوب با سوييچ‌هاي ترانزيستورها و تغيير فواصل ON/OFF براي ايجاد امواج پالسي با عرض‌هاي مختلف انجام مي‌شود. سپس آنها را در يك موج شبه‌سينوسي كه مدولاسيون عرض پالس (PWM) ناميده مي‌شود تركيب مي‌كند. به‌اين‌ترتيب جريان DC به AC تبديل مي‌شود.

 

منبع سايت چطور

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.