آرشیو آذر ماه 1400

توليد كننده انواع درايو و اينورتر آسانسور

چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۰۳

درايو سنا برق توان

شركت دانش بنيان SBT electric يا همان سنا برق توان در جهت طراحي، ساخت و توليد ادوات مرتبط با كنترل قدرت، با هدف ارائه محصولي مطلوب به صنعت‌گران ايراني، همواره رضايت مصرف‌كنندگان را به عنوان اصلي ترين سرمايه خود در نظر گرفته است. اين شركت از سال 1391، با هدف ساخت نمونه داخلي درايو و ارائه محصولي با كيفيت و قدرتمند و در عين حال با قيمتي رقابتي نسب به رقباي حاضر، قدم به عرصه‌ اين صنعت نهاد. سنا برق توان با بهره‌مندي از حضور جمعي از نخبگان و فارغ‌التحصيلان بهترين دانشگاه‌هاي صنعتي كشور روند بومي‌سازي توليد درايو در كشور را آغاز نمود.​​​​​​​ اين شركت كه بزرگترين نمايندگي درايو آسانسور و توليد كننده ممتاز بهترين درايو آسانسور ايراني مي باشد قصد فروش درايو آسانسور را نيز دارد. شركت سنابرق توان توانسته است انواع درايو آسانسور را با بالاترين كيفيت و اخذ بهترين استانداردهاي جهاني توليد و به بازار عرضه كند. لازم به ذكر است محصولات توليدي اين شركت در سه دسته‌ي درايو‌هاي گيرلس، گيربكس و تك فاز تقسيم بندي مي‌شوند؛ كه درايو گيرلس جهت استفاده در موتور‌هاي گيرلس و درايو گيربكس مخصوص موتور گيربكس و هم چنين درايو‌ تك فاز براي موتور‌هاي تك فاز طراحي و توليد شده اند.

 

براي اطلاع از قيمت درايو و خريد درايو كليك كنيد.

روش كار كردن اينورتر

اينورتر مسئول كنترل ولتاژ و فركانس منبع تغذيه و تغيير يكپارچه چرخش موتورهاي مورد استفاده از لوازم‌خانگي و ماشين‌آلات صنعتي است. براي درك ساختار و نحوه كاركرد اينورتر بايد در نظر داشته باشيد كه مدار مبدل، جريان متناوبي (AC) كه از منبع تغذيه وارد مي‌شود را به جريان مستقيم (DC) تبديل مي‌كند و مدار اينورتر، جريان مستقيم تغييريافته (DC) را دوباره به AC تبديل مي‌كند. آنها به صورت يك مجموعه عمل مي‌كنند. شكل زير نشان‌دهنده كار آنهاست.

ابتدا، مدار مبدل بكار رفته در قسمت چپ جريان متناوب را به جريان مستقيم تبديل مي‌كند. اين فرآيند، اصلاح ناميده مي‌شود. جهت و بزرگي موج، متناوبا تغيير مي‌كند چون جريان متناوب داراي موج سينوسي است. بنابراين براي عبور الكتريسيته به جلو و تبدل آن به جريان مستقيم و نه برعكس، از ديود كه يك نيمه‌هادي است استفاده مي‌شود. وقتي جريان مستقيم از ديود عبور مي‌كند، الكتريسيته را تنها در‌جهت روبه جلو عبور مي‌دهد كه باعث ايجاد پيك مثبت مي‌شود. به‌اين‌ترتيب نيمه ديگر چرخه كه در جهت منفي است هدر مي‌رود. اين فرآيند يكسوسازي تمام‌موج ناميده مي‌شود و ديود هم پيك‌هاي منفي و هم مثبت را تبديل مي‌كند.

با‌اين‌حال يكسوسازي تمام موج به خودي خود نمي تواند موج صافي ايجاد كند چرا كه آثاري از جريان متناوب و نوسانات آن باقي مي‌ماند. بنابراين خازن، بارها شارژ و دشارژ مي‌شود تا اين نوسانات به آرامي از بين بروند. سپس اينورتر جريان متناوب را با ولتاژ و فركانس متغير به عنوان خروجي مي‌دهد. مكانيسم تبديل جريان مستقيم به متناوب با سوييچ‌هاي ترانزيستورها و تغيير فواصل ON/OFF براي ايجاد امواج پالسي با عرض‌هاي مختلف انجام مي‌شود. سپس آنها را در يك موج شبه‌سينوسي كه مدولاسيون عرض پالس (PWM) ناميده مي‌شود تركيب مي‌كند. به‌اين‌ترتيب جريان DC به AC تبديل مي‌شود.

 

منبع سايت چطور

دلايل استفاده از درايو صنعتي VFD

 

1. كاهش مصرف انرژي و هزينه‌هاي آن: درايو صنعتي به شما امكان تطابق سرعت تجهيزات موتور متحرك را با نياز بار مي‌دهد. موتورهاي الكتريكي بيش از 65‌درصد مصرف برق صنعتي را دارند. بهينه‌سازي آن‌ها با VFD باعث بهبود تا حدود 70 درصد مي‌شود. 
 2. افزايش توليد از طريق كنترل دقيق‌تر فرآيند: با استفاده از موتور‌هايي با كارآمدترين سرعت، اشتباهات كمتري رخ مي‌دهد و به‌اين‌ترتيب سطح توليد بالا رفته و درآمد بيشتري به همراه دارد. در نوار‌نقاله و تسمه‌ها، تكان‌هاي هنگام راه‌اندازي از بين مي‌رود و بازده افزايش مي‌يابد. 
 3. بيشتر شدن عمر تجهيزات و كاهش هزينه نگهداري: چون VDF كنترل بهتري روي ولتاژ و فركانس موتو دارد، در هنگام شروع كار، ضربه‌اي وجود ندارد و به همين دليل سايش، مشكلات چرخ‌دنده و ياتاقان پيش نمي‌آيد. 
 4. يك درايو فركانس متغير (VFD) نوعي كنترلر موتور است كه موتور‌الكتريكي را با تغيير فركانس و ولتاژ تغذيه موتور‌الكتريكي هدايت مي‌كند. اگر برنامه‌اي نياز به موتور الكتريكي براي كار در سرعت كامل نداشته باشد، درايو صنعتي مي‌تواند براي كاهش فركانس و ولتاژ براي برآوردن نيازهاي بار موتور الكتريكي استفاده مي‌شود. وقتي الزامات سرعت موتور تغيير كند VFD نيز مي‌تواند سرعت را به سادگي كم يا زياد كند تا سطح نياز تامين شود.